Hoe kun je Video toevoegen aan je WordPress.com Blog

Bij een blog horen natuurlijk ook video’s zoals die op YouTube staan.

Het geeft een meer actieve beleving van je blog en je kunt ook nog eens leuke relevante dingen laten zien.

Enige tijd geleden is echter de video player functie opgenomen als een Upgrade waar je voor moet betalen.
Dat geldt echter vooral voor video’s die je rechstreeks wilt uploaden en vanuit je eigen blog wilt laten zien.

Om een video van YouTube op te nemen kun je het volgende doen:

Klik op het icoon voor het toevoegen van een video (tweede van links bij Upload/Insert)

Je krijgt dan een scherm te zien zoals het volgende:

Klik voor groot formaat

Klik voor groot formaat

In dat sherm kies je voor “Add media file from URL”

Van YouTube kopier je je dan de eerste URL van de video.

YouTube.com video url

Die link plak je dan in het URL veld en dan klik je op “Plaats in Bericht”.

Je krijgt dan een vreemde regel te zien in je bericht die begint met en dat is de plaats waar je video straks zichtbaar wordt.

Als je die code eenmaal kent, dan wordt het ook heel makkelijk om nog meer videos te plaatsen zonder dat je de Insert ikoon hoeft te gebruiken.
Ga je andere bronnen gebruiken is het natuurlijk veel makkelijker om dat wel te doen.

Er zijn nog meer van die wesbites met video’s die zo geplaatst kunnen worden:
Hieronder volgen er een paar met hun code:
Youtube :

En al die anderen? die kun je nu makkelijk vinden via http://support.wordpress.com/videos/flickr-video/ en werken zo nog allemaal?
Nee, helaas niet! het is dus weer een kwestie van proberen.

En tja, ik ben nu eenmaal een Simple Minds fan dus hier komt ie…. (zolang hij nog ge-embed mag worden…)

En om het helemaal af te maken een presentatie van Hans Rosling op TED 2007.

Maar helaas werkt de TED code niet meer omdat TED zijn links voor sharing gewijzigd heeft. Ik heb daarom de afbeelding uit de Flash code gehaald en daarna een link naar de video aan de afbeelding gekoppeld.

Als je nog nooit gehoord hebt van Ted.com dan is het zeker de moeite waard om eens doorheen the browsen want er staan bij TED een aantal fanastische presentaties!

15 thoughts on “Hoe kun je Video toevoegen aan je WordPress.com Blog

  1. Pingback: Video: Nagellak Rekje + Stash | ByKashmira.nl

  2. Beste Mensen.Mijn filmpje kwam van de Olympus X-42 en is 13 GB lang.
    Ik wil dit filmpje alleen op mijn blog plaatsen van WordPress.com,maar die laat hooguit 1 GB toe,wat natuurlijk niet echt interessant is voor vertoning.

    Aangezien iemand al opmerkte dat 13 GB hooguit 4 sec. duurt,gaat de toegestane 1 GB als een flits voorbij,zodat men nog niets ziet en dat is m.i.zinloos.

    Maximaal 1 GB vind ik van WordPress.com wel erg bekrompen.
    Tot 2 gigabite of 15 minuten kan je zonder meer uploaden naar Yutube.
    Ook deze 2 GB gaat natuurlijk in een flits voorbij,zodat je eigenlijk nog niets ziet.

    Dat vind ik natuurlijk ook niet echt handig van YouTube.
    Iemand tipte ook nog dit: “Een andere oplossing is het filmpje te verkleinen door het te converteren d.m.v Freemake Video Converter”. (ook gratis)

    Daarom vraag ik: “Kan dat AVI-bestand dan in Freemake Video Converter worden omgezet in een ander bestand dat kleiner is”?
    Ook wil ik graag weten: “Waarom kan een video niet alleen op een blog of site worden geplaatst zonder het eerst op YT te plaatsen? Is dat YT zo “heilig”? Hiervan ben ik echt een tegenstander. Ik loop er echt niet zo warm voor.

    Mijn idee is: dat mijn videofilms alleen thuis horen op mijn Blog of Site om te vertonen aan mijn Familie en bevriende relaties middels een link die ik ze zal mailen,want mijn videofilms zijn m.i.niets bijzonders voor YT,maar wel voor mijn families en relaties.

    Graag wacht ik op de mogelijke reacties. Anton Doove.

    • @atondoove: 15 Gigabyte is voor website begrippen een enorme hoeveelheid data, reken maar uit, bij een snelle verbinding van 20 mb duurt het nog 12,5 minuut voordat je de film ziet. Je kunt kijken naar een mogelijkheid om de AVI om te zetten naar een MP4 om te zien hoe groot die dan wordt.
      Zie ook http://www.convertavitomp4.com/

      1Gb aan vrije ruimte is voor internet begrippen al veel, bij de meeste betaalde hostingproviders krijg je meestal tussen de 500MB en 2GB aan ruimte en reken je ook af op bandbreedte gebruik en geloof me, dan is 15GB bekeken (gedownload) door tien gebruikers al een stevige extra rekening.

      Ik kan me wel vinden in het feit dat je ze op je eigen blog wilt laten zien, maar dan zul je de video’s wel moeten verkleinen…omzetten naar een ander formaat en de scherm grootte terug brengen zijn dan mogelijkheden.

      • Beste Herbert.Ik plaats even een correctie,want ik schreef per abuis over 15 GB,maar het is 13,0 MB.
        Dat scheelt natuurlijk al heel wat,en de duur van
        het filmpje is hooguit 0:00:39 seconden.
        Het gaat hier om een Irfanview AVI-file met een
        bitverwerkingssnelheid van 64 kbps.
        De afmeting is 320×240 pix,dus niet zo groot.
        Zoiets kan ik toch wel rechtstreeks vanuit de map
        uploaden zonder code van YouTube?
        Ik hou er niet van dat YouTube alle privèfilms mag
        tonen op het web,want m.i.hoort dit uitsluitend op
        mijn blog of website te staan.
        Sorry,ik ben een tegenstander van YouTube/Google.
        Je reactie is welkom en ik groet je vriendelijk.

        Anton Doove.

  3. Beste Herbert.Nu je gisteren las over mijn correctie betreffende 13,0 MB,verneem ik graag of
    deze lengte wel kan op de blog.
    Het gaat hierbij dus niet meer om de GB maar om de
    MB en dat scheelt natuurlijk al een flink stuk.
    Bij YouTube ging het uploaden van 13 MB best wel snel genoeg,dus daar staat mijn video al klaar.
    Ik kan daar echter nog niet de benodigde Embed-
    code vinden om deze op het HTML-tabblad van de
    editor te plaatsen.
    Dat zal ik daar nog wel even navragen.
    Van jou wil ik echter graag weten of een video van 13 MB een probleem kan vormen op de Blog.
    Ik dank je voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
    probleem zal vormen
    editor te kunnen plaatsen,maar dat vraag ik daar wel

    • @Atondoove: 13 MB zou geen probleem mogen zijn aangezien je bij WordPress.com 3GB ruimte hebt. “Probleem” is dat WordPress tegenwoordig voor de mogelijkheid om video’s te kunnen uploaden op je eigen blog een betaalde upgrade aanbiedt (zie in je dashboard onder Store). Zonder die upgrade zal het niet gaan…

      Kijk bij je YouTube video bij de optie Delen / Sharing daar zou je de insluitcode moeten zien.

      • Beste Herbert.Als ik bij WordPress.com voor het
        plaatsen van een video moet betalen,kan ik dat
        helaas niet realiseren.
        Op een blog wil ik niet alleen foto`s,dia-shows,
        Powerpoint-Presentaties,maar ook video-filmpjes
        willen kunnen vertonen.
        Als ik echter alleen voor plaatsing van een video
        moet gaan betalen,zal ik de Blog van WordPress.com
        niet kunnen gebruiken,dus stap ik over naar een
        andere blog waar dat niet zo is.
        Mijn AOW/AIO-uitkering is daar niet voor bedoeld,
        dus wordt WordPress.com en org als een luxe gezien.

      • Beste Anton, kan ik me helemaal voorstellen, ik vindt het zelf ook aan de prijzige kant omdat ik voor iets meer als de helft per jaar een eigen domein en hosting kan hebben…

        Normaal zou ik als alternatief Blogger.com voorstellen, maar dat is van Google. Je kunt ook een kijken naar http://my.opera.com maar ook die bieden alleen video insluiten aan, wel met meer opties dan alleen YouTube.
        Bovendien is Opera ook nog eens een super browser, hint, hint…

  4. Als ik een blog heb geschreven met een youtube video, en ik wil die delen op Facebook, dan zoekt Facebook een plaatje, maar nooit een plaatje van de youtube-video (omdat dit een link is en geen foto). Maar hoe krijg ik dat wel voor elkaar dat ik de yourtube thumbnail erop krijg…?

Geef een reactie

