Wanneer en Hoe gebruik je de “More” optie in WordPress

WordPress.com HandleidingEen paar dagen geleden stond er een Hulp kreet van Marij op het WordPress.com Forum, ze zag wel de Titel van haar bericht en de Lees verder optie, maar geen tekst op haar Homepage.

Bij het zoeken naar een oplossing voor dat probleem kwamen we uit bij het per ongeluk inschakelen van de “More” tag in het bericht direct bij het begin van de tekst.
Door het verwijderen van die More tag werd alles weer zichtbaar op haar Homepage.

Maar wat is dat nu eigenlijk die More tag en wat kun je ermee? Waar is die voor bedoeld?

De More tag vind je in de balk boven het veld waar jij je teksten schrijft en je afbeeldingen invoegt.

De WordPress More Tag

De WordPress More Tag

Die ‘Meer’-tag doet eigenlijk precies wat het icoontje aangeeft, hij deelt de tekst van je bericht in twee delen.

Het eerste deel is een zogeheten Introductie tekst (eventueel met afbeelding) waarna een link geplaatst wordt (Lees meer… of Read more ..afhankelijk van je Theme!).

Klik je op die link dan krijg je het hele artikel te zien. Met de Meer-tag optie kun je zelf bepalen op welke plaats in je bericht de tekst afbreekt.

De More optie gebruik je vooral als je lange berichten schrijft, maar je de homepage van je Blog wat korter wilt houden zodat mensen sneller de homepage kunnen bekijken.

Het is ook een goede optie om te gebruiken als je meer pagina’s van je blog bekeken wilt hebben. In plaats van alleen de homepage te bekijken moeten je bezoekers nu nog een extra pagina bekijken, die met de volledige tekst!

8 thoughts on “Wanneer en Hoe gebruik je de “More” optie in WordPress

  1. Pingback: WordPress « Miradoz

  2. Ik ben sinds kort een gebruiker van WordPress en heb de Nederlandse versie geinstalleerd dat werkt prima maar zogauw als ik help oproep wordt deze in het engels weergegeven
    voor mij een probleem
    Vandaar deze vraag

    ik wil graag de more tag gebruiken bij pagina’s
    hoe kan ik er voor zorgen dat deze werkt

  3. Vreemd, bij mij werkt het niet. Als ik de tekst selecteer en daarna op de More Tag-knop druk, verdwijnt de geselecteerde tekst wel in de voorbeeldpagina, maar ik zie geen ‘More’ knop op de pagina.
    Hoe krijg ik dit voor elkaar?

  4. in de pagina die ik bewerk verschijnt dan More op de plaats waar de cursor stond, als ik vervolgens de wijzigingen op de pagina bekijk is er niks veranderd. Als ik de tekst wel selecteer en op de more-button klik verdwijnt de tekst, en verschijnt het woord More. Maar als ik dan de wijzigingen op de pagina bekijk is More nergens te zien en de geselecteerde tekst ook niet.

    Kan je op 1 pagina meer dan 1 keer de more button gebruiken?

    • @Wilma vervoort: Je kunt maar een keer de More optie gebruiken per pagina. De more optie zul je ook alleen zien als je maar een gedeelte van je bericht zichtbaar hebt, bijvoorbeeld op een blog of een archief pagina. Nooit op de volledige tekst pagina van je artikel, dan is die lijn verborgen.

Geef een reactie

