Handleiding.WordPress.com

Toen ik gisteren inlogde op dit WordPress.com account was er een melding dat de site gedeactiveerd was vanwege een schending van de Terms of Service of Advertising Policy

Bij het bezoeken van de URL kreeg je dat ook keurig te zien.

Gelukkig biedt WordPress.com je de mogelijkheid om het TOS team te mailen om zaken duidelijk te maken, waarbij ik dacht dat het zeker te maken had met het laatste artikel over hoe je naar een eigen wordpress.org installatie kunt gaan.

Het bleek echter te gaan om een link naar een ander domein dat schijnbaar nu op een blacklist staat van WordPress.com en dat bij een scan naar boven kwam. Die link is nu verwijderd en deze blog is nu weer bereikbaar.

Voor mij was dit echter wel een wake-up-call… deze link stond namelijk in een van mijn eerste berichten uit mei 2009. Na meer dan twee jaar zorgde die oude link er dus voor dat deze blog niet meer bereikbaar was.

De inhoud van deze site is voor mij en hopelijk ook voor jou te belangrijk om zomaar te deactiveren, vandaar dat ik het advies van de eerste melding ter harte neem en de inhoud van deze site verhuis naar http://wpcom.nl en dat is ook waar nieuwe inhoud te vinden zal zijn.

9 thoughts on “Handleiding.WordPress.com

  1. Ik heb op dit moment grote problemen met WordPress, ik vind het eigenlijk een heel gebruikersonvriendelijk programma.
    Grootste probleem: ik kan mijn berichten niet meer wijzigen!
    Als ik druk op ‘edit post’ dan kan ik het wel veranderen,. maar nergens opslaan, en ook de funtie ‘bewerken’ is verdwenen! dus nu staan er fouten in mijn blog die ik er niet meer uitkrijg. Ook is het heel moelijk om foto’s in een lay-out te krijgen. En als ik meer dan drie foto’s wil toevoegen, verdwijnen er soms een paar! Als klap op de vuurpijl heb ik laatst de mogelijkheid om video up te loaden gekocht. Mijn filmpje staat er op zijn kant op. Help! Help! Marij

  2. Het stuk van je handleiding over het overzetten van je WordPress.com blog naar een WordPress blog op je eigen site is echt geweldig. Super makkelijk met jouw aanwijzingen zelfs. Heel heel erg bedankt.

  3. Met het thema Fusion kan ik ‘meest recente berichten’ maar instellen op max 50
    Ik heb ook andere thema’s gehad, en ik kon het altijd instellen op 100

    Ook bij die andere thema’s waarbij dat altijd kon, kan het niet meer
    hoe kan dat nou?

    ik vind er geen antwoord op in de handleiding

  4. Beste,
    je informatie klopt niet!
    De WordPress.com export functie geeft wel de links naar mediabestanden mee maar niet die bestanden zelf. De wordpress.org plugin importeert ook niet de mediabestanden maar slechts de links naar de mediabestanden die NOG STEEDS op wordpress.com staan. Als je dan het WordPress.com blog wist raak je ALLE mediabestanden kwijt omdat de bronbestanden niet meer te bereiken zijn via de geïmporteerde links.
    Met andere woorden: WordPress staat geen automatische transitie van wordpress.com blog naar een self hosted wordpress.org installatie toe. Dat is een gigantisch probleem waar al heel veel mensen met grote blogs over gestruikeld zijn. Het is technische wel degelijk mogelijk maar WordPress biedt de functionaliteit niet. Heel erg vervelend dus.
    Vervelend is ook dat jouw uitleg anders suggereert en dus mensen nogal op het verkeerde been kan zetten als het om hun mediabestanden gaat.

    • @Alice: Ik heb diverse wordpress.com sites al overgezet met de procedure die ik hier beschrijf. Wat veel mensen helaas vergeten bij het importeren van het WordPress export bestand is het aanvinken dan de optie Download en import file attachments. Vink je die optie aan dan kun je daarna controleren of de afbeeldingen inderdaad bij je nieuwe site in je uploads map staan en of de verwijzing naar afbeeldingen ook inderdaad naar je nieuwe site gaan.

      WordPress.com laat dus zeker wel toe dat je over kunt gaan, het is wel aan de gebruiker zelf om te controleren of alles inderdaad over gezet is voordat je een blog verwijderd.
      Na de import inclusief de attachements zeker dus controlen met rechts klikken op een afbeelding en kijken of die vanaf wordpress.com of vanaf je eigen site getoond wordt.

      • Hoi,
        daar heb je gelijk in. Echter, ervaring leert dat wanneer er sprake is van heel veel afbeeldingen en mediabestanden (1000+), dat het importeerproces niet goed verloopt. WordPress heeft dit nog steeds niet goed geregeld helaas. Ik heb heel wat websites overgezet en nog nooit is bij grotere websites dit proces foutloos verlopen. Er blijkt altijd veel handwerk over als het om mediabestanden gaat. Te gek voor woorden eigenlijk want WordPress is verder een heerlijke omgeving om mee te werken.
        groet,
        Alice Anna

  5. Bedankt voor de uitleg hierboven, echter heb ik meteen al een probleem met inloggen.
    In het dashboard staat er wel scherminstellingen en help, maar er op klikken gaat niet, er gebeurd niets.
    Dit is zo in Firefox maar ook in Internet Explorer.
    Dit geldt ook voor Thema’s -> Aanpassen, dan blijft het voorbeeld venster (rechts) leeg.
    Ik snap niet wat er mis is, maar kan op het internet er niets over vinden…

    Groet,

    Menno

Geef een reactie

